
Sitter och kollar fotbolls-VM. Återkommande kommentar är att (t.ex.) Ronaldo behöver få leveransen. Alltså bollen på rött ställe på rätt sätt. Och så verkar det vara för andra stjärnor också.
Jag tänkte att det vore kul att se alla de allra bästa i samma lag en gång. Tänkt att det laget skulle bli svårslaget
Men nu undrar jag…..
Om alla stjärnorna väntar på leveransen av en bra pass lär det ju inte bli mycket till spel.
Och det finns lite olika likheter i livet. Tex är det svårt att leda en grupp av ledare. En ledare kan ibland ha svårt att backa lite från sitt ledardriv utan vill gärna ha med sig sin idé.
Men en sann stjärna vet att den vinner på att vara ödmjuk och släppa fram andra. Det kan till och med bli ett genidrag i en match. Liksom en kan upptäcka nya sätt att jobba genom att släppa fram andra.

