Morgonstund

Tänk vad viktig en morgonstund kan vara. Somliga av oss drar oss i sängen väldans länge. Andra springer upp väldans tidigt.

Ändå vill jag nog påstå att bådas val är nog det som dom trivs bäst med. Så en morgonstund ser nog rätt olika ut för oss.

Men en stund på den lilla uteplatsen med en kopp kaffe. Fåglarna sjunger, en katt promenerar förbi. Vattnet speglar sig medan det störs lite av bilarna på bron.

Det händer något gott hos mig när morgonstunden får landa mjukt. Inte rusa upp. Inte stressa till ett möte. Här kan man starta i stillhet en stund.

Det är som att den avgör dagens välmående. Så den här dagen har en möjlighet att bli rätt bra tänker jag.

Morgonstund….. 

Att sitta vid frukostbordet kl 9 en måndag hör inte till vanligheterna. Att sova till 8 likaså…..

Fjärde dagen i rad som jag är ledig. Känns nästan som semester…. När det väl sker så är det så skönt. Jag älskar ju att ha och göra men det behövs andrum då och då. 

När jag tittar ut genom fönstret ser det ut som någon mer har ledig. Samt en katt ligger som en pösmunk och tittar ut från ett fönster. 

En dag som denna blir det inte soffläge. Nu ska bilen tvättas, handla, stryka, laga mat och vad det nu kan bli. Men det är avkoppling det med.