Sommarväder

Vad är egentligen ett bra sommarväder? För vi vill ju ha det bästa sommarvädret som går. Men som sagt, vad är det?

Sol och värme orkar man ju för en tid. Regn vill man ju inte ha. Är man på sjön och seglar vill man ha vind. Bonden vill ha lagom med regn.

Värmeböljan som är på väg är den okej? För några veckor sedan var det för kyligt.

Sann svensk säger ”Lagom är bäst”. Men vad är lagom när det gäller sommarväder?

Kyrkorna vill ha ljumma kvällar för sina cafemöten utomhus. Den som odlar vill ha regn i lagom takt nattetid

Ja, sommarvädret är inte lätt att definiera.

Om vi tycker det är komplicerat ….. betänk då Gud som för önskemål , massa olika varianter, för samma dag. Hur han än gör blir det fel för någon medan en annn blir det rätt.

Tänk om vi kunde ha ler zon-klimat-vädet. Alltså man kunde muta in ett område på tex tomten där det rådde sommarväder för tex bad. En annan zon kunde få ler regn osv. Då skulle ju typ alla bli nöjda