Ikväll var jag i kyrkan. ”Tid för stillhet” hette gudstjänsten. Jag fick förmånen att vara med bl.a. i bibelläsande. En läste från bibel 2000 och jag fick läsa ur den översättning som kallas ”The Message”. Den översättningen gav en ny dimension av texterna. 

Jag vill dela med mig av det vi läste så kanske det kan få ge dig en välsignelse inför nattens vila och nästa veckas bestyr. 

Kom till mig, alla ni som är tyngda av bördor; jag skall skänka er vila. Ta på er mitt ok och lär av mig, som har ett milt och ödmjukt hjärta, så skall ni finna vila för er själ. Mitt ok är skonsamt och min börda är lätt. ‭‭Matteusevangeliet‬ ‭11:28-30‬ ‭B2000‬‬

Är ni trötta? Slitna? Utbrända av försöken att leva upp till olika andliga krav? Kom då till mig. Fly med mig, så skall ni få tillbaka livet. Jag skall visa er var man kan få vila ut. Kom med mig och var med mig – se hur jag gör. Känn nådens otvungna rytm. Jag skall inte lägga på er något som är tungt eller otympligt. Följ mig, så skall ni få lära er att leva fritt och lätt. Matteusevangeliet‬ ‭11:28-30 The. Message 

Gör er inga bekymmer, utan när ni åkallar och ber, tacka då Gud och låt honom få veta alla era önskningar. Då skall Guds frid, som är mera värd än allt vi tänker, ge era hjärtan och era tankar skydd i Kristus Jesus. ‭‭Filipperbrevet‬ ‭4:6-7‬ ‭B2000‬‬

Bekymra er inte; ängslas inte. Be i stället. Forma era bekymmer till böner och Tacksägelser och tala om för Gud vad ni behöver. Innan ni vet ordet av kommer ni att få erfara Guds frid, där allt samverkar till det bästa, och då blir ni lugna. Det är underbart när Kristus tränger ut oron i våra hjärtan. Fil 4:6-7 The Message 

Amen